Informació sobre les “Jornades de reflexió sobre els reptes institucionals per a les administracions públiques catalanes” – Resum de l’activitat

L’Associació Servidors Públics de Catalunya (ServidorsCAT), és una associació sense ànim de lucre que, tal com assenyalen els seus estatuts, té com a finalitats contribuir a l’enfortiment i al bon govern de les institucions públiques de Catalunya; defensar els drets i les llibertats de les persones en les seves relacions amb les institucions públiques; i promoure les iniciatives necessàries per a l’aprofundiment de l’Estat de Dret, democràtic i social a Catalunya.

ServidorsCAT ha penjat al seu web informació sobre les jornades que van tenir lloc els dies 21 i 28 de setembre de 2018, presentades com “Jornades de reflexió sobre els reptes institucionals per a les administracions públiques catalanes”, que van tenir lloc a la seu de la Universitat Pompeu Fabra i a la seu de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, respectivament.

Aquestes jornades varen ser fruit de la col.laboració i del treball conjunt de l’Associació Catalana de Gestió Pública, l’Associació d’Arxivers i Gestors de Documents de Catalunya, l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, i la mateixa associació ServidorsCAT.

L’activitat de les jornades es va estructurar en 4 taules rodones, en les quals van participar professionals i especialistes procedents de les administracions públiques catalanes i del món universitari, tots els quals varen argumentar i debatre sobre les problemàtiques diverses que ara, i sobre tot en el futur, enfronten i han d’enfrontar les nostres institucions públiques. Aquestes problemàtiques configuren reptes que reclamen solucions adients que no poden esperar més.

ServidorsCAT ha penjat al seu web un resum molt interessant sobre l’activitat duta a terme per les taules esmentades, de manera que a continuació s’adjunta el link corresponent per tal de facilitar l’accés al seu contingut i coneixement:

Resum activitat jornades


I Jornada Ajuntament de Barcelona – ICAB – IMHAB: ‘Formació específica en matèria d’Habitatge

El pròxim dijous, 13 de desembre de 2018, a la 8ª planta de la seu de l’ICAB, al c/Mallorca núm. 283, es realitzarà, de 9h a 17,30h la I Jornada Ajuntament de Barcelona – ICAB – IMHAB: “Formació específica en matèria d’habitatge”, organitzada per la regidoria d’Habitatge de l’Ajuntament de Barcelona, la Comissió del Torn d’Ofici i Assistència al Detingut, i la Comissió de Cultura.

En la mateixa intervindran, al llarg del dia assenyalat, un conjunt importat d’advocats i de professionals de l’Administració pública, per tal de tractar temes de tan rabiosa actualitat com:

Les mesures per evitar els desnonaments que puguin produir una situació de manca d’habitatge; la reforma de la LAU; el possible recurs davant el Tribunal Constitucional, etc.

Per a més detall s’adjunta el link amb informació complementària.

Jornada ICAB sobre habitatge

 


Jornada: 10 anys de política pública de millora de la regulació del Govern de la Generalitat de Catalunya

El proper dia 23 de novembre de 2018 tindrà lloc la Jornada :10 anys de política pública de millora de la regulació del Govern de la Generalitat de Catalunya al Palau de la Generalitat.

El reconeixement formal de la política pública de millora de la regulació per part del Govern de la Generalitat de Catalunya l’any 2008 ha anat acompanyat de la implantació, a l’Administració de la Generalitat, d’una metodologia d’anàlisi per facilitar la presa de decisions -l’avaluació d’impacte normatiu- i la creació d’una unitat administrativa responsable d’impulsar aquest instrume10 anysnt i altres eines per assegurar la qualitat normativa.
 
L’acte comptarà amb la participació d’experts tant de l’àmbit acadèmic com de les diverses administracions públiques (entre d’altres cal citar Dr. Nick Malyshev, cap de la Divisió de Política Regulatòria, Direcció de Governança Pública, OCDE. , al Dr. Manuel Flores, economista sènior a la Divisió de Política Regulatòria, Direcció de Governança Pública, OCDE i al Sr.Juli Ponce, catedràtic de dret administratiu a la Universitat de Barcelona) , els quals reflexionaran sobre la rellevància jurídica, econòmica i social d’aquesta política pública, dels seus instruments i de la seva organització.
El programa el podeu llegir en aquest enllaç

 

 


 

El passat 28 de juny del 2018  es va dur  a terme a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya @eapccat la jornada relativa a  “Les consultes públiques prèvies: un entrebanc per regular o una oportunitat per participar?

Aquesta sessió organitzada conjuntament pel Departament d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, el Departament de la Presidència i l’Escola d’Administració Pública, tenia com a finalitat analitzar la consulta prèvia des de les diferents perspectives que hi conflueixen així com reflexionar sobre el funcionament de les eines que s’han posat a disposició de les unitats promotores i valorar-ne els resultats.

Van participar en la jornada  Paula Ortí (cap de l’Àrea de Millora de la Regulació), Laura Suñé (Subdirectora general de Qualitat Democràtica) i Aranzazu Colom (advocada de la Generalitat), oferint tres visions diferents, però complementàries de les consultes prèvies. I va realitzar la presentació de la jornada, i la moderació de l’interessant debat posterior Dolors Feliu (directora general de Serveis Consultius i Coordinació Jurídica).

En la jornada es va tractar no solament la valoració de les consultes després d’un any de  la seva implementació sinó el futur de les mateixes arran de la Sentència 55/2018 del Tribunal Constitucional, així com les possibles millores a realitzar.

L’Escola d’Administració Pública posa a disposició del públic les intervencions i els materials de la sessió (enllaç), que us facilitem en els següents enllaços:

En primer lloc, el vídeo relatiu a la primera part del programa per part de l’advocada de la Generalitat Aranzazu Colom en què s’explicava “El tràmit de consulta pública prèvia: context, distinció d’altres figures i excepcions”

http://prezi.com/3e5rblhczd3p/?utm_campaign=share&utm_medium=copy

En segon lloc, va intervenir Paula Ortí, cap de l’Àrea de Millora de la Regulació, Direcció General de Coordinació Interdepartamental, Departament de Presidència, que va  enfocar la seva intervenció sobre la rellevància de les consultes públiques per millorar la qualitat de les normes.

 

Finalment, us enllacem el vídeo de la companya Laura Suñé Salvador relatiu a Les consultes públiques com a canal de participació ciutadana: riscos i oportunitats, que va aportar una visió totalment diferent, però necessària de la consulta prèvia.

 

 


La Secció de Dret Animal us informa que els dies 31 de maig i 1 de juny de 2018 es durà a terme a Barcelona el “V Congrés sobre els drets dels animals”, relatiu a les darreres reformes legislatives per garantir/ampliar la defensa i la protecció dels drets dels animals en Dret comparat, organitzat per la Comissió de Protecció dels Drets dels Animals de l’ICAB a la seu d’aquest, i al qual ja us podeu inscriure.